close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה חובה לדעת לפני שפונים לפסיכולוג ילדים?

מערכת שורשח אייר, תשפב09/05/2022

הסיבה שמוטב לפנות במהירות לאיש מקצוע היא שיהיה ניתן לשים את האצבע על מקור הבעיה בקלות. ככל שעובר הזמן, כך הילד מסגל לעצמו שכבות הגנה שונות שמקשות על התהליך

תגיות:
צילום: freepik

בתור הורים אתם תעשו כל מה שאתם יכולים בשביל לשמור על ילדיכם. השמירה על ילדכם יכולה להיעשות במובנים רבים, בין היתר גם במובן הנפשי והרגשי. לא מעט הורים נוטים להתכחש לכך, אך ילדים עלולים לסבול מבעיות רגשיות ונפשיות שונות. הדרך הכי טובה לפתור את המצב הזה תהיה לחפש אחר פסיכולוג ילדים שיסביר לכך כיצד תוכלו לסייע. גם הילד יכול לעזור לעצמו, אך כמובן שגם אתם ההורים יכולים לעזור לו לא מעט. יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שתחפשו אחר פסיכולוג שמתמחה בסיוע לילדים.

מתי כדאי לפנות לפסיכולוג ילדים?
הלחץ שלכם בתור הורים עלול

צילום: freepik
להביא אתכם למצב שבו תפעלו בצורה לא פרופורציונאלית. לפסיכולוג כדאי לפנות כאשר מתעוררים כל מיני קשיים או שינויים שונים בתפקוד של הילד. לרוב מדובר על שינויים או קשיים משמעותיים, כאלה שלא ניתן להתעלם מהם. בנוסף לרוב כדאי לעשות זאת לאחר שמדובר על שינוי שנמשך זמן רב. ברגע שאתם מבחינים כי הילד מראה סימני מצוקה שונים, יהיה עליכם לסייע לו. תוכלו לחפש פורום פסיכולוגיה בו תוכלו לקבל חוות דעת ראשונית לפני שתפנו ישירות לפסיכולוג.

מדוע חשוב לפנות לאיש מקצוע?
בתור הורים תמיד תוכלו לתת עצה טובה, אך עדיין אינכם יכולים להחליף פסיכולוג ילדים. הטיפול בילדים הוא שונה לחלוטין מטיפול באנשים מבוגרים, ולכן צריך לפנות לאיש מקצוע. התפיסה שלכם בתור הורים תהיה שונה לגמרי מהתפיסה של ילדכם. במקרים רבים עצה לא נכונה מהצד שלכם עלולה להחמיר את המצב, ולא להביא אותו לפתרון. לכן מוטב כי אתם תספקו תמיכה מרחוק, ותפנו ישירות לאיש מקצוע שיודע את העבודה. תהיו בטוחים כי פסיכולוג מנוסה ידע בדיוק מה נדרש ממנו לעשות בשביל להחזיר את ילדכם אל המקום הרצוי.

מהם היתרונות בעבודה עם פסיכולוג ילדים?
הפסיכולוג הוא איש מקצוע חיצוני, כזה שהילד שלכם לא מכיר אותו מבעוד מועד. כל עוד יהיה חיבור טוב בין הפסיכולוג לבין הילד שלכם, סיכויי ההצלחה של הטיפול גבוהים מאוד. הילד יבין כי מדובר כאן על איש מקצוע שלא מכיר אותו, ואין לו דעות קדומות לגביו. יתרה מכך, מדובר על איש מקצוע שכאן על מנת לעזור, כך שיש מה ללמוד ממנו. פסיכולוג ילדים יגיע לתהליך עם ידע רב ועם ניסיון נרחב שאותו הוא צבר לאורך שנות העבודה. ההתקדמות של הילד במידה ויהיה שיתוף פעולה תהיה התקדמות גדולה ממה שאולי יצא לכם לחשוב.

למה חשוב לפנות במהירות לטיפול?
גם אם מתעוררת התנגדות מסוימת מצידו של הילד, ישנו צורך לבצע את הטיפול במהירות. בתור הורים תוכלו לקבל עצה מקדימה באמצעות פורום פסיכולוגיה או באמצעות הרשתות החברתיות. הסיבה שמוטב לפנות במהירות לאיש מקצוע היא שיהיה ניתן לשים את האצבע על מקור הבעיה בקלות. ככל שעובר הזמן, כך הילד מסגל לעצמו שכבות הגנה שונות שמקשות על התהליך. פסיכולוג ילדים ידע כיצד לקלף את השכבות השונות, אך עדיין זה יהיה קשה. מוטב כי תנסו להיות עם האצבע על הדופק, כך תוכלו לאתר את הבעיות השונות בדיוק בזמן.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה